Community Support al 20 jaar succesvol
Community Support bestaat 20 jaar en vierde dat op 1 december 2022 met een Kennisproeverij. Wij van Mextra waren erbij om onze felicitaties over te brengen. Het was een inspirerende middag in Groningen. Met een hapje, een drankje en interessante workshops.
In de eerste workshop die we bijwoonden, vertelden twee medewerkers over de werkwijze van Community Support. Een werkwijze waarbij het sociaal netwerk van de klant een belangrijke rol speelt. Dankzij de interactieve manier waarop deze workshop in elkaar stak, ontdekten we dat je sociaal netwerk vaak groter is dan je zelf denkt.
De klant centraal
De tweede workshop ging over een andere kernwaarde van Community Support: de klant centraal stellen.
Hier speelt Mextra een belangrijke rol. Community Support laat de klant de richting van het begeleidingstraject bepalen. Dat betekent dat de klant zelf meeschrijft aan het zorgplan, wat heel toepasselijk Samenwerkingsplan heet. De klant rapporteert ook zelf hoe het gaat met de gestelde doelen. Dat kan veilig, gemakkelijk en direct in Mextra.
Het was inspirerend om te zien hoe de methodiek van Community Support mensen ondersteunt bij het oplossen van alledaagse uitdagingen. En dat al 20 jaar lang. We zijn trots op de bijdrage die Mextra daaraan levert.