Fan van Mextra, kan dat?!
Oké, ‘fan’ is wellicht een tikkeltje overdreven maar: ja!
“Voor mij is Mextra een erg helpende manier van ondersteuning bij het werken aan mijn doelen.
Samen met de support medewerker stellen we het Samenwerkplan op, waarbij we in de vorm van een hoofddoel en de daarbij behorende concrete subdoelen, de richting bepalen van waar ik aan wil werken. Het biedt mij houvast en geeft richting aan een toch al lange weg van werken aan mijzelf.”
“Waar in mijn toch flink wat opgebouwde jaren aan hulpverlening en verscheidene hulpverleningsinstanties, rapportages altijd beperkt bleven tot de hulpverlener, maakt dit rapportagesysteem het in tegenstelling tot wat ik gewend ben, inzichtelijk en transparant.
Belangrijk, niet alleen om alle neuzen de zelfde kant op te houden, goed te kunnen volgen of we met elkaar nog werken aan de opgestelde doelen maar ook vanwege het gevoel van vertrouwen.
De positie van ‘cliënt’ zijn heeft iets kwetsbaars en waar vertrouwen vaak toch al een issue is, draagt de transparante manier van werken in Mextra alsook de eigen regie, voor mij daarin bij aan een bepaald gevoel van veiligheid.”
“Bovendien houdt het dagelijks rapporteren mij ook actief in het werken aan mijn doelen. En het is handig om een (digitaal) overzicht te hebben om eventueel terug te kunnen lezen.
En door soms een reactie te krijgen op de door mij geschreven rapportage, voelt het ook meer als ‘samen doen’. Dat ik niet, zodra de support medewerker de deur weer uit is, ik er alleen voor sta. Maar dat je ook buiten de contactmomenten om, door zo’n berichtje in verbinding blijft en dit meer het gevoel geeft van er samen voor gaan. Zo kan een enkel zinnetje van ‘wat goed dat het gelukt is!’, voor mij al groots van betekenis zijn. Daarnaast kunnen, met toestemming, ook andere hulpverleners en/of het netwerk inloggen en meelezen. Dus op eigen kracht maar wel sámen!
Ik zou het meer ‘klanten’ gunnen dat Mextra hen de voordelen biedt die ik ervaar.”