Mextra in een notendop

Waarom mextra

Dit zijn de zekerheden van Mextra

Ons ECD biedt houvast aan zorgprofessionals, cliënten en hun netwerk. Mextra helpt door een ingebouwd gevoel voor methodiek in onze software. Hierdoor borgt u kwalitatief hoogwaardige zorg én voldoet u aan alle wet- en regelgeving.
  • Veilig

    NEN 7510 & ISO 27001 gecertificeerd

  • Excellente support

    Hart voor de zorg

  • No Nonsense

    Persoonlijke aandacht

Visie

We hebben als maatschappij de uitdaging om zorg toegankelijk en betaalbaar te houden.
Wij geloven dat de oplossing zit in technologie die ondersteunt en helpt om de kwaliteit van zorg naar een hoger plan te tillen.Voorwaarde is dat het administratieve verlichting brengt, transparantie creëert en mensen met elkaar verbindt.

Missie

Wij voegen waarde toe aan het zorginhoudelijk proces door hoogwaardige technologische producten te creëren voor alle betrokkenen.

Mextra in Cijfers

200 Zorgorganisaties

En 200 MVO Klanten

25000 Cliënten

Waarvan 12% inzicht heeft / participeert.

9000 Professionals

Werken elke dag met Mextra

3500 Supporters

Blijven op de hoogte

Mextra - Team

12 Medewerkers & onze best of breed partners

Mextra

"tijd voor inhoudelijke zorg"

Mextra
Geert Klein Breteler werkte zo’n 15 jaar in de Verstandelijk Gehandicaptenzorg, Jeugdzorg en Forensische psychiatrie. Hij vond dat er te weinig methodisch en teveel volgens de waan van de dag werd gewerkt.

In 2000 besloot hij zijn eigen bedrijf – Symax – te starten en een jaar later was Mextra een feit. Een online dossier voor de zorg waarin eenvoudig op de onderdelen uit het zorgplan kan worden gerapporteerd.

In 2008 besloot Geert de cliënt als uitgangspunt te nemen en dus Mextra 2.0 te ontwikkelen. Het resultaat is een gebruiksvriendelijk ECD met zorginhoudelijke focus waarin de cliënt en desgewenst verwanten samenwerken met professionals en die we continue blijven optimaliseren.

Transparante zorg en meer eigen regie zijn de kernbegrippen.

Support

9:00 – 17:00  Telefoon & helpdesk@mextra.nl

Persoonlijke support – Doorlooptijd tickets 45 minuten – one touch 69%

echtKinderachtig & Mextra

echtKinderachtig biedt specialistische jeugdzorg die bestaat uit intensieve ambulante hulpverlening, veelal in het gezin thuis, alsook hulp voor jeugdigen met psychische klachten of stoornissen. School wordt nauw betrokken om de problemen van de jeugdige en gezin te verminderen.

Mextra ondersteunt ambulante zorg en de mogelijkheid om alle relevante partijen te betrekken in dit proces.

Wij faciliteren het op respectvolle wijze omgaan met zowel ouder als de jeugdige. Het is voor beide belangrijk dat ze zich serieus genomen voelen en dat ze onderdeel zijn van het proces. Uiteindelijk is het namelijk hun proces. Binnen Mextra kan dit goed ingericht worden.

Mextra & Care2Declare

  •  1 + 1 = 3 door specialisatie
  • Naadloze uitwisseling van data
  • Snelle implementatie
  • Minder administratieve lastendruk
  • Controles vooraf = minder correcties achteraf
  • Controleert & automatiseert berichtenverkeer
  • Mobile first
  • In één app cliëntgebonden & niet cliëntgebonden uren vastleggen
  • Servicedesk en borging bij tijdelijke uitval backoffice

Mextra & Best of Breed

  • BergOp – Vragenlijsten
  • Triasweb – Incidenten
  • Medmij – Certificering
  • HAN – Onderzoek

In onderzoek

  • BeterDichtbij –  Chatten & Videobellen
  • Boomerweb – Medicatie

Zorgtraject & Cliëntportaal

Zorgtraject
1.Commercieel/Wachtlijstmanagement

2.Backoffice/Cliëntregistratie compleet
3.Zorgverlener/Regiebehandelaar-opzet zorgtraject
4.Zorgverlener/Regiebehandelaar-Daglog/ verslaglegging
5.Risico-taxatie-instrument ARIJ
6.Diagnostiek
7.Zorgverlener/Regiebehandelaar-Zorgplan/Evaluatie-4-ogen 

Cliëntportaal
– Dossier
– Communicatie met client
– Veilig communiceren
– Digitale ondertekening
– Chat

Urenregistratie & Backoffice

Urenregistratie in Mextra
– Eenvoudig
– App

Backoffice-Administratie in Care2Declare
– Finance/declaraties
– Berichtenverkeer laagste niveau
– Koppeling Exact
– CBS-aanlevering