Mextra is geen standaard ECD. Het is ontwikkeld vanuit de praktijk, met zorgprofessionals als uitgangspunt. Dat merk je in alles: gebruiksgemak, flexibiliteit en een snelle, veilige manier van rapporteren.
Waar de meeste ECD’s ooit begonnen zijn als administratieve oplossingen, is Mextra ruim 25 jaar geleden ontstaan vanuit het werkveld. De centrale vraag toen – en nog steeds – is: wat heb je als zorgprofessional nodig om je werk goed en efficiënt te doen, en welke software ondersteunt dat het beste?
Die visie vormt nog altijd onze leidraad.
Bij Mextra bepaal jij hoe je werkt — niet de software.
Wat kun je zoal in ons ECD?
Centraal staat het zorgplan, of misschien gebruik je liever de term behandelplan. Die terminologie passen we geheel naar wens aan jouw organisatie aan.
Vanzelfsprekend kun je methodisch rapporteren op de voortgang van de client en is de PDCA cyclus geborgd in onze applicatie.
Zorgdeclaratie
Correct en snel declareren is essentieel voor een gezonde bedrijfsvoering. Samen met Care Expert ondersteunen we zorgorganisaties bij het declareren, verantwoorden en factureren van zorg volledig volgens de geldende wet- en regelgeving.
Dankzij slimme automatisering bespaar je tijd, verbeter je je liquiditeit en houd je grip op het proces. Onze oplossing sluit naadloos aan op jullie werkwijze en ontwikkelt mee met de praktijk.
Volledige ontzorging nodig? Ook dat is mogelijk.
Slim evalueren met AI
Evalueren kost zorgprofessionals veel tijd. Daarom onderzochten we samen met de Radboud Universiteit of AI kan helpen bij het automatisch genereren van evaluatiesamenvattingen.
De uitkomst? Veel tijdwinst én tevreden gebruikers. Daarom integreren we deze functie binnenkort in Mextra — zodat jij meer tijd hebt voor je cliënten.
Formulieren
Met behulp van onze formulierenmodule maak jezelf gebruiksvriendelijke formulieren waarmee iedereen in de organisatie kan werken.
Alle documenten veilig op één plek
Van externe rapportages tot toestemmingsformulieren – je wilt cliëntinformatie van buiten de organisatie veilig kunnen opslaan. In onze documentenmodule bewaar je alles overzichtelijk én AVG-proof, direct in het cliëntdossier.
Digitaal ondertekenen
Je kunt documenten in Mextra ook digitaal laten ondertekenen, zelfs door mensen zonder toegang tot het dossier. Zo bespaar je tijd en kosten: geen losse ondertekeningsoplossingen meer nodig, geen documenten printen of opsturen. Gewoon snel, veilig en volledig geïntegreerd.
Voor een overzicht van alle Mextra modules, neem hier een kijkje.
Methodisch werken, eenvoudig gemaakt
Volledig ingericht volgens de Plan-Do-Check-Act (PDCA)-cyclus, methodisch werken was nog nooit zo eenvoudig
Doelgericht rapporteren
Rapporteer rechtstreeks op de vastgestelde zorgdoelen, helder, meetbaar en cliëntgericht.
Flexibele formulieren
Maak en pas eenvoudig zelf formulieren aan. Zonder technische kennis, precies zoals jouw team werkt.
Incidentenregistratie [MIC]
Registreer, analyseer en monitor incidenten direct voor meer veiligheid en leervermogen in jouw organisatie.
Ondersteuning Wet Zorg & Dwang
Mextra biedt krachtige tools ter ondersteuning van uw Wzd-dossiers. Juridisch sluitend, praktisch toepasbaar.
Snel en eenvoudig tijd registreren
Via onze gebruiksvriendelijke mobiele app – waar en wanneer het u uitkomt.
Documentbeheer met digitale ondertekening
Upload én onderteken documenten digitaal, gemakkelijk & veilig.
Zorgdeclaratie via Vecozo
Ondersteuning voor alle relevante financieringsstromen: JW, WMO, WLZ, ZPM, PGB, FZ, en meer.
Toegankelijk voor cliënten en netwerk
Cliënten en verwanten kunnen meekijken & zelf rapportereren. Voor transparantie, vertrouwen en betrokkenheid.
Volledig op maat in te richten
Jouw processen, jouw formulieren, jouw taal. Geen standaardpakket – maar een systeem dat zich aan jouw aanpast.
En nog veel meer……
Mextra groeit met je mee. Altijd in beweging, altijd in ontwikkeling.