Beta versie Tijdregistratie
Ook in deze cyclus zijn er verbeteringen doorgevoerd in de Tijdregistratie module. Om die zelf te proberen kun je de beta versie activeren door op de Beta knop te klikken.
De meeste opties die hieronder zijn weergegeven moeten we eerst configureren voor jouw organisatie. Dus als je al gebruik maakt van deze beta versie en je mist een optie, bel of mail dan de helpdesk zodat ze je kunnen helpen met de configuratie.
Algemene afspraken
In het vorige Update Journaal gaf ik al aan dat het mogelijk is om ook algemene afspraken vast te leggen die niet declarabel zijn. We hebben in de achterliggende cyclus ook de mogelijkheid toegevoegd om meerdere clienten aan zo’n afspaak te kunnen koppelen.
Kalender selectie
Het was al mogelijk om per cliënt een kalender aan- of uit te zetten. Vanaf nu kun je dat ook doen voor medewerkers.
Daarnaast is de kalenderselectie volledig vernieuwd:
- Alle kalenders zijn nu overzichtelijk te beheren via een zijpaneel aan de linkerkant.
- Het paneel kun je open laten staan, zodat je altijd ziet welke kalenders actief zijn.
- Met de nieuwe filters in het zijpaneel vind je razendsnel de kalender die je zoekt.
Kortom: sneller, overzichtelijker en prettiger werken met je kalenders.
Gesplitste Kalender Weergave
Wil je afspraken van meerdere cliënten of medewerkers naast elkaar bekijken?
Met de gesplitste kalenderweergave kan dat nu eenvoudig. Ideaal voor het plannen en vergelijken van agenda’s, overzichtelijk en snel. Deze optie is beschikbaar in de week en dag kalender.

Verbeterde filters
Ook de filters zijn flink uitgebreid:
- Je kunt nu filteren in het weekoverzicht én in de kalender- of agendaweergave.
- Nieuw: filter op registratietype.
- Het statusfilter ondersteunt nu meerdere statussen tegelijk.
Zo vind je sneller wat je zoekt, precies zoals jij wilt werken.
Feedback
We hebben op basis van feedback verschillende kleine verbeteringen en optimalisaties doorgevoerd. Heb je ook een suggestie? Laat het ons weten via onze Customer Success afdeling.
Tijdregistratie ontwikkelingen tot het einde van dit jaar
Deze periode verschuift onze focus langzaam richting een nieuwe Rapportage-module. Tegelijk blijven we de Tijdregistratie-module verder verbeteren, ons doel is elke ontwikkelperiode één grote en/of enkele kleine updates. We sluiten het jaar af met de volgende verbeteringen:
- Meerdere cliënten toevoegen aan een declaratie (handig voor groepsafspraken)
- Nieuwe sorteermogelijkheden in het overzicht
- Synchroniseren direct vanuit het weekoverzicht
- Verbeteringen op basis van ontvangen feedback
Afsluiten Beta-Periode
De Tijdregistratie (beta) is bijna klaar voor de volgende stap! Binnenkort nemen we contact met je op om samen te zorgen voor een soepele overstap naar de nieuwe module, of neem zelf contact met ons op. Heb je de overstap al gemaakt? Dan verdwijnt binnenkort de mogelijkheid om terug te schakelen naar de oude module.
Documenten module
De drag and drop functie is op 27 oktober voor alle klanten die de documenten module gebruiken geactiveerd.
Rapportage module
We denken al langer na over een geheel andere manier van rapporteren en nu gaan we aan de slag om dat voor jullie te bouwen. De komende periode tot 5 januari 2026 gaan we daar de meeste tijd aan besteden.
Rapportage Overzicht
In het vernieuwde overzicht zie je alle rapportages van cliënten binnen jouw caseload in één helder scherm. Met slimme filters en zoekfuncties stel je het overzicht precies samen zoals jij wilt.
Zo kun je bijvoorbeeld zoeken door alle rapportages heen. Benieuwd bij welke cliënten het woord ‘agressie’ voorkomt in de rapportages van het afgelopen jaar?
Met de nieuwe rapportagemodule zie je het binnen enkele seconden.
Een andere handige vernieuwing: je kunt rapportages vastzetten (pinnen) aan de bovenkant van het scherm. Zo vallen belangrijke rapportages sneller op voor jou en je collega’s.
Rapportage schrijven
Het nieuwe rapporteren begint met een blanco vel. Je schrijft wat belangrijk is, in jouw eigen woorden en voegt daarna context toe, zoals een cliënt, groep of labels.
Een volledig vernieuwde editor maakt rapporteren eenvoudiger en intuïtiever.
Je kunt straks:
- één cliënt of een hele groep koppelen aan een rapport
- meerdere labels toevoegen voor een betere indeling en terugvindbaarheid
- rapportages laten vertalen door AI voor als clienten de Nederlands taal niet machtig zijn
De mogelijkheden om context toe te voegen worden met elke release verder uitgebreid, zodat rapportages steeds rijker en relevanter worden.
We ontwikkelen de nieuwe Rapportage module stapsgewijs. In de eerste release introduceren we de basisfunctionaliteit, bedoeld als vervanging van de huidige Algemene Rapportage module.
Nog niet alles zal meteen beschikbaar zijn, maar de basis legt de fundering voor een krachtige, flexibele rapportage-ervaring.
Interesse om de beta straks te proberen? Laat het ons weten via onze Customer Success afdeling.

