
Mextra in een notendop
Waarom mextra
Dit zijn de zekerheden van Mextra
-
Veilig
NEN 7510 & ISO 27001 gecertificeerd
-
Excellente support
Hart voor de zorg
-
No Nonsense
Persoonlijke aandacht
Visie
Wij geloven dat de oplossing zit in technologie die ondersteunt en helpt om de kwaliteit van zorg naar een hoger plan te tillen.Voorwaarde is dat het administratieve verlichting brengt, transparantie creëert en mensen met elkaar verbindt.
Missie
Mextra in Cijfers
200 Zorgorganisaties
En 200 MVO Klanten
25000 Cliënten
Waarvan 12% inzicht heeft / participeert.
9000 Professionals
Werken elke dag met Mextra
3500 Supporters
Blijven op de hoogte
Mextra - Team
12 Medewerkers & onze best of breed partners
Mextra
"tijd voor inhoudelijke zorg"
Mextra
Geert Klein Breteler werkte zo’n 15 jaar in de Verstandelijk Gehandicaptenzorg, Jeugdzorg en Forensische psychiatrie. Hij vond dat er te weinig methodisch en teveel volgens de waan van de dag werd gewerkt.
In 2000 besloot hij zijn eigen bedrijf – Symax – te starten en een jaar later was Mextra een feit. Een online dossier voor de zorg waarin eenvoudig op de onderdelen uit het zorgplan kan worden gerapporteerd.
In 2008 besloot Geert de cliënt als uitgangspunt te nemen en dus Mextra 2.0 te ontwikkelen. Het resultaat is een gebruiksvriendelijk ECD met zorginhoudelijke focus waarin de cliënt en desgewenst verwanten samenwerken met professionals en die we continue blijven optimaliseren.
Transparante zorg en meer eigen regie zijn de kernbegrippen.
Support
9:00 – 17:00 Telefoon & helpdesk@mextra.nl
Persoonlijke support – Doorlooptijd tickets 45 minuten – one touch 69%
Zorgverleners & Mextra
Zorgverleners bieden specialistische jeugdzorg die bestaat uit intensieve ambulante hulpverlening, veelal in het gezin thuis, alsook hulp voor jeugdigen met psychische klachten of stoornissen. School wordt nauw betrokken om de problemen van de jeugdige en gezin te verminderen.
Mextra ondersteunt ambulante zorg en de mogelijkheid om alle relevante partijen te betrekken in dit proces.
Wij faciliteren het op respectvolle wijze omgaan met zowel ouder als de jeugdige. Het is voor beide belangrijk dat ze zich serieus genomen voelen en dat ze onderdeel zijn van het proces. Uiteindelijk is het namelijk hun proces. Binnen Mextra kan dit goed ingericht worden.
Mextra & Care2Declare
- 1 + 1 = 3 door specialisatie
- Naadloze uitwisseling van data
- Snelle implementatie
- Minder administratieve lastendruk
- Controles vooraf = minder correcties achteraf
- Controleert & automatiseert berichtenverkeer
- Mobile first
- In één app cliëntgebonden & niet cliëntgebonden uren vastleggen
- Servicedesk en borging bij tijdelijke uitval backoffice
Mextra & Best of Breed
- BergOp – Vragenlijsten
- Medicheck – Medicatie toediening
- Medmij – Certificering
- HAN – Onderzoek
Zorgtraject & Cliëntportaal
Zorgtraject
1.Commercieel/Wachtlijstmanagement
2.Backoffice/Cliëntregistratie compleet
3.Zorgverlener/Regiebehandelaar-opzet zorgtraject
4.Zorgverlener/Regiebehandelaar-Daglog/ verslaglegging
5.Risico-taxatie-instrument ARIJ
6.Diagnostiek
7.Zorgverlener/Regiebehandelaar-Zorgplan/Evaluatie-4-ogen
Cliëntportaal
– Dossier
– Communicatie met client
– Veilig communiceren
– Digitale ondertekening
– Chat
Urenregistratie & Backoffice
Urenregistratie in Mextra
– Eenvoudig
– App
Backoffice-Administratie in Care2Declare
– Finance/declaraties
– Berichtenverkeer laagste niveau
– Koppeling Exact
– CBS-aanlevering